vovk
Tanie piwo
Dołączył: 03 Wrz 2008
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Morąg na szlaku szybkiej kolei |
|
|
Warmia i Mazury na szlaku szybkiej kolei
Pojawia się szansa na to, że Morąg, Olsztyn, Giżycko i Ełk znajdą się na trasie nowoczesnej magistrali kolejowej, łączącej polskie porty morskie z Białorusią. Zabiega o to kierownictwo Portu Elbląg, który wkrótce stanie się stosunkowo dużym portem pełnomorskim – jedynym w województwie Warmińsko-Mazurskim. Jeżeli się uda, z Mazury staną się lepiej skomunikowane ze światem, a podróż między Elblągiem a Olsztynem i Ełkiem będzie łatwiejsza.
Koncepcja szybkiej kolei elbląsko-mazurskiej wiąże się z planami rozwojowymi Portu Elbląg, które przewidują m. in. budowę kanału łączącego ten port z otwartym morzem. Jak twierdzi dyrektor Portu Elbląg, współpraca z Ukrainą i Białorusią oraz modernizacja linii kolejowej Elbląg - Białystok – to najważniejsze czynniki, decydujące o opłacalności budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną. - Od zeszłego roku nic się pod tym względem nie zmieniło. Powtórzę raz jeszcze – w obecnych uwarunkowaniach, bez zaangażowania naszych partnerów z Ukrainy, względnie Białorusi, całe przedsięwzięcie miałoby problem z wykazaniem opłacalności ekonomicznej – twierdzi dyrektor Portu Elbląg w wywiadzie, udzielonym portalowi „Bałtycka Ukraina” – „Port Europa”
W wywiadzie, udzielonym na początku lipca 2009 roku, dyrektor Julian Kołtoński informuje o obecnej sytuacji i planach rozwojowych Portu Elbląg. Jak twierdzi dyrektor, Platforma Obywatelska zmieniła zdanie i popiera budowę kanału przez Mierzeję, jednak nadal nie wiadomo, kiedy inwestycja ostatecznie ruszy. Jego zdaniem, dla powodzenia inwestycji kluczowe jest utrzymanie współpracy z partnerami z Ukrainy i Białorusi. Dyrektor potwierdza również opisywaną na łamach elbląskich mediów sprawę modernizacji linii kolejowej z Gdyni do Białegostoku. „W zeszłym roku powstała koncepcja układu logistycznego Białoruś – Elbląg, obejmującego nasz port, modernizację linii kolejowej Elbląg – Olsztyn – Giżycko - Ełk – Białystok wraz z trzema odgałęzieniami w kierunku Białorusi oraz wspomniane już stanowisko systemu SUW-2000 i centrum logistyczne w Białymstoku. Sprawą tą żywotnie zainteresowane są władze województwa Podlaskiego. Istnieje nawet projekt listu intencyjnego o współpracy w tej sprawie dwóch województw Północno-Wschodniej Polski i właściwie od tego należałoby zacząć. Inicjatywa należy teraz do marszałka województwa Warmińsko-Mazurskiego - tylko on może podjąć decyzję o poparciu tego projektu, gdyż ze strony Podlasia jest pełna gotowość do realizacji tej idei.”.
Więcej na ten temat można dowiedzieć się z wywiadu, umieszczonego na portalu Port Europa.
Post został pochwalony 0 razy
|
Pią 15:08, 10 Lip 2009 |
|
|
|
|
 |
Pioter
Spirytus rektyfikowany
Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 1917 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: /dev/null
|
Czyli, że co - koniec takich obrazków?
Post został pochwalony 0 razy
|
Pią 19:27, 10 Lip 2009 |
|
|
vovk
Tanie piwo
Dołączył: 03 Wrz 2008
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Dlaczego koniec?
Post został pochwalony 0 razy
|
Sob 18:37, 11 Lip 2009 |
|
|
Pioter
Spirytus rektyfikowany
Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 1917 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: /dev/null
|
Pytam tylko. Kanał łączący Elbląg z zalewem wiślanym umożliwiający pływanie po nim sporych jednostek chyba spowodowałby jednak konieczność odpowiedniego przerobienia krajobrazu.
Post został pochwalony 0 razy
|
Sob 21:11, 11 Lip 2009 |
|
|
vovk
Tanie piwo
Dołączył: 03 Wrz 2008
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
A co jest na tym zdjęciu? Chyba nie rzeka Elbląg między portem a ujściem do Zalewu - dużo za wąska.
Post został pochwalony 0 razy
|
Sob 21:13, 11 Lip 2009 |
|
|
Pioter
Spirytus rektyfikowany
Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 1917 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: /dev/null
|
To mam teraz szukać urodziwego zakątka z rzeką Elbląg w grafice google?
Nie znam się na tym, więc pytam tylko, czy taki port i owa linia kolejowa nie spowoduje dużych zmian w naszym urodziwym krajobrazie. Żeby nie było, rozumiem potrzeby rozwoju regionalnego, nie jestem bitnym ekologiem, po prostu się zastanawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
Nie 8:00, 12 Lip 2009 |
|
|
vovk
Tanie piwo
Dołączył: 03 Wrz 2008
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Każda inwestycja coś zmienia w krajobrazie, ale moim zdaniem jeszcze więcej zmienia zaniechanie, czego przykładem jest chaotyczna zabudowa brzegów jezior, w dodatku domkami bez kanalizacji. Załóżmy też, że chcemy oczyścić Jezioro Skiertąg - są na to odpowiednie technologie, ale to wszystko kosztuje. Biedni o ekologii nie myślą, a bogaci - jak najbardziej. Taka szybka kolej będzie natomiast szansą na rozwój Morąga, np. zwiększy się zainteresowanie inwestorów morąską podstrefą WM Strefy Ekonomicznej (dostępność komunikacyjna jest kluczową sprawą) - trzeba tylko bocznicę zrobić.
Jeśli chodzi o rzekę Elbląg, to akurat na jej ujściowym odcinku takich urokliwych zakątków, które miałyby być zniszczone, raczej nie ma. Brzegi już i tak są tam uregulowane, a rzeka nie ma być poszerzana, jedynie pogłębiana. Dobudowa drugiego toru też nie powinna jakoś istotnie zmienić krajobraz - co innego gdyby przez Morąg pociągnąć autostradę Tym bardziej, że przy tego typu inwestycjach robi się bezkolizyjne przejazdy, przejścia dla zwierząt itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
Nie 11:06, 12 Lip 2009 |
|
|
obecny
Tanie piwo
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: tez
|
i dobrze...wiecej dupek bedzie sie zjezdzac moze..
Post został pochwalony 0 razy
|
Wto 10:00, 23 Mar 2010 |
|
|

|
|
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa). Obecny czas to Czw 8:15, 24 Kwi 2025
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB: © 2001, 2002 phpBB
Group |